Når du skal ud og markedsføre din virksomhed, kan det være svært at finde lige netop det tiltag, som passer bedst til din situation. Hvad enten det er for bekostelig eller ikke rammer din målgruppe, er gode råd dyre, og processen synes ikke længere at være så let og spændende mere. Derfor foreslår vi, at du eventuelt overveje en mere traditionel markedsføringsstrategi. Her kan du få en billig løsning, som traditionelt set har virket i mange år, og som ikke har nogen løbende omkostninger tilknyttet, men som kun består af en engangsydelse. – Vælg at markedsføre din virksomhed med skilte, og inkorporerer din virksomhed i bybilledet.

Der er mange måder, hvorved du kan benytte dig af skilte, når du skal markedsføre din virksomhed. Alle har disse forskellige formål for øje, og de er selvfølgelig langt fra lige så effektive. Tager man for eksempel forskellen på byggepladsskilte og hovedindgangsskilte, så er byggepladsskiltet et skilt, som skaber opmærksomhed og reklame i bybilledet, mens hovedindgangs skiltet i stedet er til for at fortælle, hvor virksomheden holder til. Dette er to klare forskelle som ligger til grund for en forskelsbetragtning. Mens byggepladsskiltet er et led i en aggressiv markedsføring, er hovedindgangs skiltet nærmere en servicemeddelelse til kunder, som besøger virksomheden.

Et skilt er således ikke bare et skilt men må vælges med hensyn til en formålsbetragtning. Dette er ikke lige let, men hvis du finder et professionelt trykkeri, vil de helt sikkert rådgive dig på området. Hverken trykkeriet eller du er interesseret i en utilfredsstillende resultat, så også trykkeriet vil gøre sit bedste, for at du skal blive tilfreds.

Gør konkurrenten misundelig

Som konkurrenter er noget af det mest irriterende, du kan foretage dig at placere et kæmpe reklameskilt midt i bybilledet. Ikke bare er dette irriterende, da det skaber hård konkurrence, men samtidig er din konkurrent tvunget til at se din reklame personligt hver dag. Dette har i tidernes løb været grundlag for megen konkurrence og mange drillerier, men det er altså ikke bare spildte penge. Hver gang man skriver sit virksomhedsnavn i bybilledet, bliver befolkningen bekendt hermed, og der skabes derved en positiv relation til netop din virksomhed.

Med kendskab følger nemlig autoritet, troværdighed og respekt. Denne følgevirkning er psykologisk, og har som sådan ikke noget med virksomhedens egentlige kvalitet at gøre. – Når folk kender navnet på en given virksomhed, ligger det i deres underbevidsthed, at netop denne virksomhed må være mere troværdig og generelt ”bedre” end de andre. For enhver virksomhed er dette muligvis den bedste omtale, man kan få, og det hele kan opnås, ved at man opstiller virksomheds skilte rundt i byen. På denne måde er en traditionel markedsføringsstrategi måske ikke helt så forældet alligevel, og derved kan den billige markedsføring være lige så effektiv som den ”dyre”.

Lad dig ikke snyde af fancy markedsføring udtryk og tekniske termer, men vælg en markedsføring der har været ideel i mange år, før alt det moderne markedsføring kom på banen. Skilte og andre tryksager kan bestilles her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.